Twan van der Burgt over de samenwerking met ACOUNT

Je kunt gewoon direct schakelen. Dat is fijn.

Twan van der Burgt en compagnon John Derks startten vijf jaar geleden met iets unieks: Marina Mookerplas in Middelaar. Geen standaard jachthaven, maar een plek waar mensen vakantie kunnen vieren op het water in één van de 21 houseboats. “We lagen zelf al jaren met onze eigen boot in de jachthaven ernaast. Toen kregen we de kans om een stuk water te huren. Dat hebben we met beide handen aangepakt.”
 

Over Marina Mookerplas

De mannen lieten de steigers aanleggen, ontwikkelden een commercieel plan en gingen een samenwerking aan met een vaste leverancier van houseboats. Alles met één doel: een totaalconcept neerzetten dat verhuurders volledig ontzorgt én vakantiegangers iets bijzonders biedt.

“Het idee was om het anders te doen. Niet een reguliere jachthaven, maar iets unieks. Een vakantie op het water,” vertelt Twan. “We verhuren de ligplaatsen én de houseboats. Daarnaast doen we het beheer voor de eigenaren. Net als bij een huisje op Center Parcs of Landal: een mooi rendement, zonder zorgen.”

Vakantiegangers kunnen bovendien e-choppers, sups, kano’s, luxe sloepen of een 10-persoons pontonboot huren. “We willen dat mensen hier écht kunnen genieten. Lekker het water op, de omgeving in. Alles kan.”

 

Het roer omgooien

Twan is vooral trots op het feit dat hij en zijn compagnon binnen 5 jaar een prachtig en gezond bedrijf hebben weten neer te zetten. “Voordat we begonnen met Marina Mookerplas heb ik 25 jaar bij een groot accountantskantoor gewerkt als financieel manager en controller. Ik had wel al ervaring met de verhuur van twee vakantiehuizen in Willingen en Kaprun en heb altijd een passie gehad voor de watersport, maar dit is wel wat anders,” zegt Twan.

Gelukkig vullen Twan en John elkaar goed aan. “John is de technische man, ik regel de website, het boekingssysteem, de online marketing en maak de financiële prognoses.” Met de verhuur gaat het ook heel goed, zelfs in de winter.  “De houseboats zijn goed geïsoleerd en we zitten in een mooie omgeving.”

 

Waarom ACOUNT?

Vanaf de start schakelde Twan de hulp van ACOUNT in. “ACOUNT is een kleinschalig administratiekantoor met een goede prijsstelling. Dat past bij ons. Ik kan altijd rekenen op klantvriendelijkheid, betrokkenheid, directe benaderbaarheid én professionaliteit.”

Hoewel hij het zelf ook had kunnen doen met zijn financiële achtergrond, koos Twan bewust voor uitbesteden. “Je raakt er toch steeds meer uit. Wet en regelgeving verandert continu. Dan is het fijn als een derde partij dat goed bijhoudt.”

 

Samenwerken met vaste gezichten

Twan werkt het meest samen met Liesbeth. “Zij doet onze administratie. Dat is fijn, want zij weet alles over ons bedrijf. Je hoeft niet telkens opnieuw je verhaal te doen. En er is nauwelijks wisseling binnen het team. Dat zie je bij grotere kantoren wel anders.”

Ook over de inrichting van de administratie is hij positief. “Ze hebben Exact helemaal voor ons ingericht. Ik lever de digitale facturen aan en heb zelf inzicht in de cijfers. Daarnaast hebben ze geholpen bij de inrichting van de BV en holdingstructuur. Wendy dacht daarin goed mee en inmiddels is er ook een fiscalist bij ACOUNT die meedenkt over fiscale vraagstukken.”

Neem contact op

Ook samenwerken met ACOUNT?

Wil jij – net als Twan – een administratie die staat als een huis? Zonder gedoe, met vaste gezichten en een persoonlijke aanpak?

Neem contact op!
Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.